Thursday, June 14, 2007

14 juni - amerikanska flaggans dag


Idag är det amerikanska flaggansdag. Sedan infaller nationaldagen 4 juli (men då är vi inte här så det får upplevas ett annat år istället). Under amerikanska flaggans dag ska man hålla fanan högt och:

”Relfect upon the unity, freedoms and liberties Old Glory represents, taking time to rember the proud, honorable history and heritige of the great flag of the United States of America.”

Detta stod I veckobladet för Publix butikerna. Vi tar nog det hela med en nypa salt. Vet faktiskt inte hur mycket flaggdagen firas här. Längst med många vägar har dock flaggor sats upp.

Ja då åker vi alltså till Sverige imorgon. Känns kul, pirrigt och förväntasfullt. Jag ser verkligen fram emot att få komma hem ett tag och träffa många nära och kära. Själva flygresan ser jag dock inte fram emot speciellt. Det är alltid jobbigt, trångt och näst intill omöjligt att sova. Har redan börjat packa och ska packa det sista ikväll. Vi har till och med fixat ett fotoalbum med massor av kort från våran vardag här och våra resor runt om så att man kan visa för vänner och familj i Sverige. Det var riktigt billigt att trycka kort på Costco och gick att göra beställningen över nätet. Så nu är vi laddade med ett album med ca 140 kort.

Det är möjligt att det blir lite blogg paus. Ska försöka lägga in lite saker några gånger per vecka och hoppas att jag också ska kunna fortsätta lägga in bilder. Tyvärr kommer jag bara ha tillgång till modem och inte till något bredband. Jag önskar er alla en skön resten på juni och början på juli. Är tillbaka i Alabama den 9 juli. Hejdå och ha det bra. Sweden here we come jippi!

7 comments:

Cecilia said...

Hoppas att ni får en trevlig hemresa och att ni får en härlig Sverige vistelse!

Desiree said...

Tack så mycket Cecilia. Ha en fortsatt skön semester i Sverige.

Anne-Marie said...

Ha en bra resa hem till Sverige och hoppas att du och din man får en riktigt härlig vistelse i "Svedala".

Monica said...

Ha en underbar semester och njuuuut av allt därhemma, från familj och vänner till gott smågodis och kanelbullar :)

Millan said...

He en harlig semester i Sverige!!! Forstar att du ar exalterad :-) Om en vecka kommer vi ocksa!
Millan

Annika said...

Lycklig, lycklig, lycklig resa!!! jag ahr ju också flygångest så jag vet hur du känner dig nu!!!
Flaggdagen har jag aldrig sett mkt av under mina år här. Ingen speciell dag...
Ha det så FINT i Sverige! Jag ska titta in här då och då för att se vad du skrivit. Jag sticker på tisdag!!!

Fia said...

Ha en underbar semester och njuuut! Gör allt det ni vill, ät allt ni vill, umgås med alla ni vill. Och ta många fina bilder så vi andra får se då du kommer tillbaks igen! Kram!