Monday, March 19, 2007

Söndagsutflykt i cab





Igår bestämde jag mig för att vi skulle åka på utflykt. Det finns väldigt mycket vi inte har sett i Alabama. Jag tror att vi sett fler saker i den angränsande staterna än i vår egen hittills. Igår åkte vi dock norrut mot Cullman. Vi fick låna chefens cab då han är bortrest några dagar i gengäld mot att vi tvättade den åt honom. Igår var det perfekt väder för en utflykt i cab, soligt och mellan 15-20 grader. Vi åkte runt på småvägar och tittade på två stycken gamla övertäckta träbroar. Jag tyckte de var riktigt fina. Den första bron vi stannade vid som heter Horton Mill som byggdes 1934. Denna bro är också den högsta övertäckta träbron som ligger ovan vatten i hela USA stod det i vår guidebok. Den var riktigt lång också. Den andra bron vi stannade vid var kortare men låg väldigt vackert till. Staden Cullman är tydligen känd för alla sina kyrkor. Det är en ganska liten stad men den har ändå ca 200 kyrkor stod det i vår bok. Vi såg väldigt många kyrkor när vi körde igenom staden. Strax utanför Cullman låg även ett kloster som fortfarande var aktivt. Jag älskar att åka på utflykter så det lär garanterat bli fler. Speciellt nu när det är vår och väldigt vackert är det perfekt att åka på utflykt.

I övrigt så tillbringade vi lördagskvällen hos Rob och Jen som fixade lite BBQ och bjöd in det gänget med grannar som vi brukar hänga med som består av oss samt 6 till 7 par andra grannar. Det bjöds på grillad kyckling och frozen Margaritas. Båda var smarriga.

4 comments:

Victoria said...

Wow, vilken cool bro! Fick man verkligen åka bil i den??
/Vic

Annika said...

Vilken bro! Fina bilder! Vad trevligt att kunna åka omkring i en cab. Schysst chef ni har!!!

Anne-Marie said...

Det var en häftig bro. Verkligen fina bilder. Har hittat till din blogg via andra bloggar jag läser. Trevlig läsning.

Desiree said...

Victoria, japp man fick köra över bron. Max 3 ton tog den.

Ann-Marie, kul att du gillar min blog.