Friday, August 29, 2008

Labor Day och Långhelg väntar

Idag känns min fredag som extra mycket fredag för på måndag är det Labor Day här i USA och det blir alltså långhelg, jippi!!!! Känns helt underbart. Ledighet har man ju annars inte jättemycket av här i USA så alla extra dagar är varmt välkommna. Denna gången har vi inte plannerat in någon längre resa eftersom jag nyligen kommit tillbaka från Sverige och vi precis bokat våra flygbiljetter hem över julen så får vi se till att kostnaderna denna månad inte drar iväg allt för mycket. Det ska iallafall bli underbart skönt med lite långledigt. En liten överdagen tur blir det iallfall till granstaten Tenneesee som gränsar till Alabama i norr. Landskapet här är otroligt vackert då Appalachernas höga berg och kuperade terräng med mycket skog ger en imponerande naturupplevelse. Vi ska åka till staden Chattanooga en bilfärd på drygt 2.5 timmar. Där ska vi få nöjet att uppleva en tur på Tenneesee River ombord på en gammal flodångare. En sådan där riktig Tom Sawyer och Huckelberry Finn båt. Det ska bli jättekul.

På måndag blir det alltså inget blogginlägg. Jag önskar er allihop både i USA och i Sverige en riktigt härlig helg. För nu ska iallafall jag se till att börja njuta av min ledighet.


♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

8 comments:

Annika said...

Som vanligt gör ni mysiga grejjer. JÄTTESKÖNT med långhelg. Nu har jag precis träffat Petra och O!! SÅÅÅ trevligt!! Ännu en lyckad bloggträff!! Men jag är inte längre förvånad, som sagt, gillar man bloggen så gillar man bloggerskan!!

Trevlig helg!!

Jättekram!!

Desiree said...

Annika, vad kul att du fått träffa Petra också. Du har verkligen fått till en hel del bloggträffar nu och under sommaren som gått. Jätteskoj. Njut nu av en härlig långhelg för det ska jag ta och göra.

Cecilia said...

Låter som att ni har roliga planer och det skall bli kul att höra om trippen.Ha en riktigt skön helg!

Desiree said...

Cecilia, tack sa mycket. Forhoppningsvis blir det ocksa en del fina bilder att bjuda pa. Ha en skon helg du ocksa. Hoppas ni slipper ifran Gustav.

Lullun said...

Åh vad mysig er lilla dagutflykt låter. H. finn var ju en av mina favoriter som liten dessutom. ;-) Och skönt att ta det lite lungt där hemma också. Här blir det nog en väldigt aktiv helg, då det händer mycket i stan och då måste man ju passa på, för det är ju inte direkt ofta man bjuds på chansen. ;-)

Ser fram emot "rapporterna" nästa vecka! :-)

Marianne said...

Ja, ni hittar alltid på så kul utflykter och får härliga upplevelser! Det är ju lika mysigt att åka på dagsturer egentligen, och få tid att bara vara hemma också.

Ha det jättebra i helgen och njut av den extra dagen!

Anonymous said...

Det låter som en underbar dag att åka till TN och åka flodbåt. Det hoppas jag också göra..Du har en fin höst att se fram emot, eller hur? När hettan lättar men dagarna ändå är soliga och varma. Hoppas också på en fin höst här hemma.

Ninnie said...

Ha en riktigt skön ledighet!
Ser fram emot att så se o höra om er utflykt...Låter jättemysigt!