Thursday, December 3, 2009

Fredag

Fredag. Jag kommer att hoppa över fredagstemat för december månad. Nu börjar det mörkna tidigare här också i Alabama fast man befinner sig långt söderut. Det börjar skymma redan vid 16:30 numer. Ännu hänger lite blad kvar på många träd men nog har de skiftat färg och är rejält gula och röda vid det här laget. Det är nog inte länge till som det finns blad kvar på träden.

Överallt lyser juleljus bland hemmen och innaför de flesta fönster tindrar både en och flera granar. Här kör man ju ofta med två granar minst.

Imorgon fortsätter vi med flytten. Då ska vi försöka köra några rejäla lass till. Jag hoppas att vi lyckas få iväg de mesta denna helgen. Iallfall är målet att flytta det största och tyngsta. Flytta är positivt för att man får rensa och göra sig av med en massa som man inte använder men det är rejält jobbigt också. Jag längtar tills dess att detta är över. Just nu står vi med ena benet i lägenheten och andra i huset. Jag vet ännu inte riktigt vart vi kommer att bo nästa vecka. Beror på hur mycket vi hinner.

Mitt i alltihop ligger också resväskan öppen i det tomma och ekande vardagsrummet i vårat hus. Lika bra att börja slänga ner kläder och sådant som jag ska ha med mig till Sverige. Nu är det ju inte heller långt kvar tills dess att vi åker hem över julen för att fira jul i Sverige. Det är helt klart mycket nu.

Nu ryktas det att det ska komma snö imorgonbitti! Ja vi har fått en köldknäpp här iallfall för tillfället. Ja ja vi får väl se. Det brukar inte röra sig om några större mängder iallfall då det kommer.

Ha en riktigt bra och skön helg allihop. Själv hoppas jag på en produktivhelg då det gäller flyttandet så att det blir slut på detta och känner att får komma iordning lite mer i nya lägenheten. Igår var jag så trött att jag stupade i sängen redan kl 21. Vi får som sagt se om jag vaknar upp till ett vitt vinterlandskap imorgon.

13 comments:

Annika said...

Snö hos er också alltså...
Måste säga att jag är lite skrajsen inför det. det är inte den bästa tajmningen. Vi har ju vår julfest imorrn, och snacka att det skulle känna snopet om man stod där med allt fixat och ingen kom pga ett snöoväder. Hoppas det inte blir så farligt iallafall...verkligen. Och ni har fullt upp med flytten. jag fattar att du tar paus från temat denna månad.
Härliga bilder, speciellt den på clementinerna...
Kram!!

Desiree said...

Annika, jepp det varnas för just snö men här brukar det faktiskt inte komma några mängder även då det kommer. Jag tror inte att det ska vålla några större problem och det brukar smälta bort inom ett par timmar här. Hoppas att det inte ställer till det för dig som ska ha fest utan bara bidrar till mer och vacker julkänsla.

Kram.

Victoria said...

Åååååh, snö..... suck.
Det vore helt ärligt mysigt med lite snö som omväxling. Men jag antar att det inte blir någon snö i FLorida den här julen heller. Lycka till med den fortsatta flytten och var försiktiga så ni inte lyfter för tungt! Göra sig illa i ryggen är så onödigt.
Kramar och trevlig helg!/Vic

Desiree said...

Victoria, ja någon snö tror jag tyvärr inte att du kan räkna med nere i södra Florida. Du får fara till nordligare bredgrader för detta fenomen. tack, du har helt rätt i att man får vara försiktig för man vill ju inte göra illa ryggen. Ha det gott.

Sparkling said...

Lycka till med flytten! :)

Anne said...

Ni är duktiga som jobbar på och med kavlar upp ärmarna och packar, flyttar med mera. Flyttar kan bli så utdragna, kännas som det aldrig tar slut. Du skrev det bra, sen hamnar men i ett skede där man står med benet i både gamla och nya hemmet. Kaos både i nya och gamla :) Förhoppningsvis kommer mycket falla på plats den här helgen, låter skönt att få iväg alla tunga saker också. Då kommer det nog direkt att märkas, kännas mer tomt och som att det faktiskt börjar vara slut. Men otroligt vad mycket smått det alltid blir, man tycker allting är packat, flyttat men likväl finns det alltid smågrejer som skräpar här och där. Ett hus ska ju verkligem tömmas helt, inte ens en rengöringsflaska ska finnas kvar...
Hoppas det går bara bra i helgen! Kram på dig!

Desiree said...

Anne, tack. Jo det ska bli skönt att få det här överstökat. Jag tror det känns som jobbigast innan och då man riktigt inte ser något som helst resultat. Men förhoppningvis hinner vi en hel del under helgen. Jo det är just allt smått som tar tid. När man tror att man nästan är klar så finns det alltid lite grejer som ligger och skramlar. Men imorgon får vi lite flytthjälp av en vän och jag har sett honom lyfta på gymet och vet att han är stark som en riktigt björn. Det kan behövas. Ha en fin helg. Kram.

Desiree said...

Sparkling, tack så mycket.

Miss Marie said...

Förstår hur det är, med flytt o allt. Sen antar jag att ni inte orkar/vill göra er för mkt hemma o lägenheten heller, eftersom ni förhopningsvis ska flytta därifrån snart, till Sverige!

Och så mitt i allt packa till jul... jaja, det går nog bra! :) Lycka till!

Marianne said...

Hoppas innerligt att allt har gått bra i helgen och att ni är så klara att ni kan bo i lägenheten. Det är ju så skönt när man får klart och i ordning. Skulle tro att er flytt är bra mycket bättre organiserad än vår. Ni bär ju in grejorna själva och vet vad ni har i kartongerna så att ni kan ställa rätt från början. Själv stod jag på första våningen och gissade, ropade "upp" eller "här" efter vad jag trodde vilket ger en hel del merarbete.

Lycka nu som sagt till med det sista, och hoppas att ni ska trivas i nya lägenheten!
Kram!

Anna, Fair and True said...

Fick ni någon snö?!

Förstår att du inte har tid med fredagstemat i december med flytt och Sverigeresa och allt! Hur många dagar semester har du om året? Du verkar ändå ha ganska många dagar eftersom du kunnat resa hem både sommar och vinter?

Anna, Fair and True said...

Fin adventskrans förresten!

Ann Jolby Solander said...

Hej
Är ny här inne på din blogg, ska bli kul att följa dig.

Mvh Ann