Friday, July 20, 2007

Ytterligare bild-blogg motiv Sverige



Det får bli ytterligare en bild-blogg för helgen. Jag har ju en del foton till som faktiskt blev fina. De här blommorna tyckte jag var fina även om jag inte vet vad de heter.



Klassiskt barndomsminne att trä smultron på strå.



Svenska ännu omogna sommaräpplen som växer i mina föräldrars trädgård. I Alabama är det för varmt för att odla äpplen och därför har ingen äppelträd i sina trädgårdar. Däremot odlas det mycket persikor.



Svensk sommarnatt med sitt alldeles speciella ljus. Bilden är tagen 22:30. Juninätter är vackra.



Vilda smultron. Såå goda och så söta.



Dimman som lägger sig som en slöja över Stensjön efter regn (Blekinge).



Potatisåker. Nypotatisar är bara så himla musiga.



Vallmoblommor längst med vägkanten i Skåne.



Sädesåkrar i Skåne.

5 comments:

Anne said...

Igen ett gäng underbara bilder, de är alla som vykort. Fantastiskt fina. Det är nåt med svensk natur och svenska naturbilder som gör en så lugn bara.
Hoppas ni får en riktigt trevlig helg!

Anne-Marie said...

Vilka fina bilder! Jag har nu fått akut Sverige-längtan. Ljuset och grönskan är verkligen speciellt. Som Anne säger, man blir lugn av att se svensk natur. Trevlig helg!

JaCal said...

Åh, vilkat härliga bilder!! Man blir ju alldeles lyrisk...

Desiree said...

Tack så jättemycket igen för alla fina komplimanger. Svensk natur är ju otroligt vacker. Ha en underbar helg allihop.

The Hanssons said...

jaha...underbara bilder i vanlig ordning. Jättefina. ha en bra vecka