Tuesday, February 27, 2007

Online shopping och Kataloger

Idag har jag beställt ett flertal kataloger från olika butiker. Det är alltid kul att se vad som finns. Alla affärer har väldigt bra hemsidor. I USA kan man köpa allt utan att någonsin sätta sin fot i en butik. Det går nämligen mycket bra att handla online och få allt hem. Så har man inte tid att gå i butiker eller vill kolla eventuella nyheter utan att åka någonstanns så är det bra att logga in på nätet och kolla butiken man är interesserad av. Hela deras sortiment finns på nätet. Det är rätt smidigt. Under de första månaderna som vi flyttade in fick vi alla kataloger som familjen Chitwood som bott i vårt hus tidigare hade prenumererat på. Det var kul att se vad och vilka butiker de gillade. Vissa ställen hade fina saker och andra ställen hade hemska saker. Jag saknar dock att HM inte har någon online shop här i USA.

Tycker att shoppingen har varit lite svår här i USA. Har inte hittat så många favoritbutiker. Har handlat en del på Banana Rebublic, GAP och Victorias Secret men annars har jag inte hittat mycket som jag verkligen gillar här. Priserna är ungefär samma som i sverige. De är dock väldigt bra på myskläder här. Det är också helt ok att gå runt med sin mys eller joggingdress när man är ute. För mig känns det dock lite konstigt att gå med myskläder ute än så länge. Jag saknar den svenska shoppingen fortfarande. Jag brukade gå runt i affärer ganska mycket i sverige och här har jag varken tid eller lust. Men jag spar ju en hel del på detta sätt så det är positivt.

No comments: