Saturday, July 18, 2009

Ulriksdalsslott

Igår åkte jag och Emil på en liten utflykt, närmare bestämt till Ulriksdalsslott så att han fick gå lite i den fina parken och känna sig som en riktig slottsvovve. De stora knotiga träden vars bladverk kastar skugga på den fina gräsmattan är imponerande och vackra.



Här i området hittade jag denna gigantiska Dalahäst. Den var riktigt fin.





Det var riktigt skönt och mysigt att gå runt i parken och omkring slottsområdet. Dessutom fanns det många fina vikar för Emil att bada i så vi var båda mycket nöjda med dagens utflykt.

6 comments:

Marianne said...

Där är så vackert! Vad mysigt du och Emil har det, bara nu inte C blir sotis : D

Kram!

Ninni said...

Nostalgi för mig...vi bodde i flera år i studentlägenhet i Kungshamra som ligger alldeles intill. Där brukade vi gå, cykla, ha picnic. Området är ju sååå vackert! Vilket dina fina bilder ju visar också.
Må så gott!
Kram Ninni

Camilla said...

Vad vackert! Jag älskar lövskog. Här runt Kalmar är det ju mest barrskog och det är ju trevligt för bärplockning o dyl. Men lövträd ger ett finare ljusgenomsläpp, helt klart.
Hundar är alltid trevligt sällskap när man är ute och promenerar, ja människor också förstås :)
Brukar ta med både mamma & hennes hund på en promenix. Det är skönt.
Ha det gott.
Kram

Anna, Fair and True said...

Har statyn boxershorts på sig?! :)

Desiree said...

Marianne, ha ha jo det kanske är som du säger att jag får se upp så att C inte blir sotis på alla underbara utflykter som jag och Emil gör. Men jag får väl ta och ta med C på en del sådanthär då han kommer 1 augusti.

Ninni, då förstår jag att du känner nostalgi för det är ju otroligt fint häromkring. Helt underbara grönområden att strosa i och ha picknick. Jag blev faktiskt himla sugen på att just ha picknick när jag såg alla som satt i gräset där med sina korgar.

Camilla, du har så rätt i att det är väldigt skönt och trevligt att promenera just med hund. Jag gillade verkligen första bilden här mycket just pga av ljuset som silar in mellan det gröna lövverket på ett så vackert sätt.

Anna, ja det kan man ju undra men jag tror faktiskt att det ska vara någon typ av mer kjolliknande sak. Det står varsin sådanhär bronsstaty på vardera sidan om den lilla bron som går över bäcken här. De ska ju vara antika så jag tror nog att det är något kjolliknande som sagt men vem vet det kanske är boxershorts, det kanske fanns på den tiden också.

Saltistjejen said...

Vad fint!
En av mina bästa vänner tror jag arbetar där. Vilken otroligt vacker arbetsplats alltså! :-)
Härli utflykt för dig och Emil!
Kramar!