Thursday, May 31, 2007

Brunch på Grand Hotel i Point Clear, AL



Jag vill också berätta om våran söndagsbrunch på Grand Hotel under våran Memorial weekend. Detta var en väldigt trevlig upplevelse. Detta hotel byggdes 1847 och har tidigare fungerat som sjukhusbas för soldater under andra världskriget. Här serveras brunch varje söndag.Hotellet känns väldigt lyxigt. Det renoverades och byggdes ut år 2002 för 30 miljoner dollar. När man skulle in på området fick man anmäla sig hos vakten som stod vid grinden. Där fick man sedan en parkeringbiljett. Här behövde man inte öppna några dörrar själv. Brunch buffén var helt underbar och makalös. Här fanns massor med godsaker att välja på. Vårat bord av uppdukat med champangeglas. Vi fick frågan om vi önskade champange vilket vi naturligtvis sa ja till. Det bästa av allt var att det visade sig vara free refills på champangen. Japp ni läste rätt det var verkligen free refills på champange. Det fanns också ett liveband som spelade trevlig jazz under brunchen. Även om brunchen kostade 30 dollar per person så kändes den helt klart värt det. Det hela var en upplevelse i sig.


Här går jazzbandet runt och spelar bland gästerna.



Efter brunchen gick vi en promenad längst med stranden. Här fanns till och med en gångväg som man kunde gå på belägen mellan stranden och de stora lyxiga husen som låg precis vid vattnet. Här fann jag många drömhus som jag väldigt gärna skulle kunna tänka mig att bo i. Jag får väl vänta tills den dagen då jag blir snusikgt rik helt enkelt. Nästan alla hus hade också sina egna båthus som var byggda på pålar ute i vattnet. En brygga från stranden leder ut till båthuset där man sedan kan sitta och umgås och förvara sin båt på.


Kolla vilka underbara hus. Har bor de bra med en underbar havsutsikt och egen strandremsa. Så här skulle man bo. Något sådant här kan jag tänka mig att slå mig till ro när jag blir äldre (tyvärr behöver jag också bli ganska mycket rikare).

4 comments:

Anne-Marie said...

Det var en brunch som hette duga. Låter mycket lyxigt och trevligt. Återigen fina bilder och jag blir avundsjuk på hur lummigt och fint det är i din del av USA.

Annika said...

Husen bara andas american deep south! Mysigt, mysigt!!
Trevlig brunch! Helt rätt med gratis refills på champagnen...me likeee!!!

Cecilia said...

Måste först säga att du tar verkligen härliga bilder,funderat på att bli fotograf?!Verkligen jätte vackra bilder i härliga miljöer.Så gott med champagne och ännu godare när det är free refills.Ett sådant hus kan man ju gå och drömma om,verkligen jätte fina hus.

Desiree said...

Ja detta var ett väldigt trevligt ställe som vi gärna återvänder till.