Friday, March 7, 2008

Fredagstema - Favoritklädesplagg



Först fick jag fundera om jag verkligen hade något favoritklädesplagg. Jag har nog inget plagg i sig som jag älskar extra mycket eller jämt vill ha på mig men däremot är jag ett stort fan av så kallat ”lounge kläder” som de benäms här. I detta landet kan de verkligen det där med trevliga och sköna loungekläder. Det finns ett stort utbud på de flesta ställena. Mina favvis butiker är nog GAP och Victorias secret. Jag brukar alltid varva ner på kvällen då jag kommer hem genom att ta en dusch och sedan byter jag om till mina loungekläder. Det är nedvarvning och avkoppling för mig.

Sedan gillar jag verkligen Life is good t-shirtarna och märket i sig. Tycker de där tecknade figurerna och bilderna med sina små meddelanden är helt underbara. Deras slogan är verkligen något jag kan instämma med till 100%. ”Do what you like, like what you do”!






Något sådant här tycker jag är riktigt skönt att gå omkring i. Dessa har jag köpt på Victorias secret-Pink.










14 comments:

Anne said...

Life is Good plagg har jag inte sett förut, jag klickade på hemsidan också och såg de har ju jättefina och kul klädesplagg. Jag förstår helt klart du gillar dem, ser jättefint ut. Jag såg de verkar säljas mest i sportaffärer som Joe's Sports, Rei. Stämmer det? Har du köpt dina Life is Good i affärer eller beställt via nätet?
Du är som jag, jag byter alltid kläder då jag kommer hem och är klar med dagen. Det har jag alltid gjort, även när jag var yngre och gick i skolan. Precis som du säger är det så avkopplande och skönt byta om till mysbyxor och tröja.
Jag gillade dina pinkbyxor, de såg riktigt coola ut också.

Annika said...

Nytt för mig också med Life is good. TACK för tipset! Var finns plaggen? eller finns dom endast på ställena som Anne räknar upp?
KUL att se även dig på bild idag, Desiree!!
Jag har bara en massa fula loungekläder så ditt inlägg idag inspirerar mig helt klart till lite roligare inköp. Du har ju helt rätt i att VS och GAP har massor att välja mellan.
Detta är tycker jag var bland det bästa temat hittills!!

Desiree said...

Anne, jag kan verkligen rekomendera Life is good. De har mycket fint och ett stort sortiment av både kortärmat, långärmat, shorts, kepsar, väskor, muggar, stumpor ect ect. Men de säljs främst i sportbutiker. Det är där jag köpt mina t-shirts men det går ju också jättebra att beställa via nätet. Det är så himla skönt att byta om från jobbkläder då man kommer hem.

Annika, som jag skrev till Anne så hittar du Life is good mest i sportbutiker och på nätet. Du kan säkert kolla ditt närmast inköpsställe via deras hemsida för att veta vilka butiker eller sportaffäre som ligger närmast dig. Håller så med dig, älskar dagens tema. Jag hade ju kunnat fixa fler outfitts lätt, visat lite vanliga både jobb och fritidskläder men det kanske blir lite väl ego att sätta in tusen olika bilder och outfitts på sig själv eller ;-)

Annika said...

Ja, fniss...Det finns risk för det, hehe...
Men temat denna vecka var bland det bästa...
TACK, ska kolla nätet efter butiker.

Anita said...

Jag tycker temat var svart idag :-) men det visar ju bara att jag maste kopa mer klader, sa nu ar jag inspirerad. Det har med bloggandet har manga fordelar! Just sanna dar mys klader tycker jag om. Casual men garna med stil. Bra ide ocksa att ta kort pa sej sjalv. Utan flash gar det ju bra. :)

Saltistjejen said...

Jag köpte en Life is good keps när vi var på Hawaii! Just för att jag gillade "budskapet" och belv glad av "gubben". :-)
Tror jag läste lit om märket sedan. Startades inte det av några typ "övervintrade hippies" som ett kul projekt och sedan blev det jättepopulärt och expanderade jättefort?!?

Jag är också en sådan person som älskar "myskläder" när jag är hemma. Bland det första jag gör är att ta av mig moina jeans och hoppa i typ tränignsoverallsbrallorna eller likande. Inte så snyggt kanske men o vad skönt!!! En praktisk sak med detta är ju faktiskt också att man "sliter" mindre på sina vanliga kläder om man går runt i myskläder hemma när man är "ledig". Den tanken hade jag aldrig tänkt förrän min mamma sa något om det till mig. Och det stämmer ju faktiskt. Men jag gör det som sagt enabrt för att det är så skönt med mjuka kläder hemma! :-)

Anonymous said...

trevlig blogg du har!
va snygga de tröjorna är,men de finns väl inte här i Sverige?
må så gott

Anonymous said...

hej igen min blogg om du vill kika in är www.soffie69.blogg.se
ha en bra helg

Desiree said...

Anita, jo detta med bloggandet har många fördelar och många positiva sidor. Helt underbart.

Saltis, jag har också för mig att det var några hippies som starade företaget en gång i tiden. Tycker den lilla gubben är så söt och tycker att deras budskap är störtskön. Din mamma har en bra poäng där också att man sliter mindre på sina kläder om man byter om då man kommer hem. Jag gör det dock för att det känns så skönt och avslappande. Myskläder är sååå sköna att strosa omkring i.

Soffie, hej vad roligt att du gillar bloggen. Jag kikar gärna in på din blogg. Ha en skön helg.

JaCal said...

Gillade också Life is Good och har nu bränt lite PayPal dollar på varsin rolig keps åt barnen. Blev så veligt för mig själv - för tyckte mycket var lite fint - så jag får klura lite längre. Älskade sidan - blev såå glad av alla budskap!

Desiree said...

Jacal, haller verkligen med om att man blir glad over deras budskap. Tror att barnen kommer att gilla sina kepsar.

Mia said...

Är det loungekläder de kallas, säger alltid myskläder men det låter mer chic! :) Jag håller helt med dig, ibland undrar jag varför jag shoppar så mycket när jag ändå alltid använder mina loungekläder mest!

Ha en skön helg!

Desiree said...

Mia, myskläder säger vi nog i Sverige. Här kallas de för loungekläder, varför vet jag inte riktigt. Mys eller lounge - sköna är de iallfall.

aurorabuddha said...

Ah! Flax kladerna som jag skrev om pa min blogg, har ocksa sma meddelanden pa tags, typ "I'm beautiful" och annat uppmuntrande. Very nice!