Thursday, March 12, 2009

En torsdags lista

1. Hur gammal är du om fem år? Då är jag 41….

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mina kollegor på jobbet (två kinesiska kvinnor).

3. Hur lång är du? 162 cm.

4. Vilken är den senaste filmen du sett? Kollar nästan aldrig på film numer. Minns faktiskt inte.

5. Vem ringde du senast? Min C.

6. Vem ringde dig senast? Samma som ovan.

7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Jag är nog ganska dålig på båda. Föredarar nog allra helst att maila. Är inte så snabb på SMS. Har blivit bättre på att ringa. Tyckte sämre om det förut.

8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta sedan 1970.

9. När såg du senast din mamma? Januari 2009. Får snart träffa henne igen då hon och pappa kommer hit nästa vecka.

10. Vilken ögonfärg har du? Gröna

11. När vaknade du i dag? 05:50 som vanligt. Ställer väckaklockan för min morgonpromenad.

12. Vilken är din favoritjulsång? Stilla Natt kanske?

13. Vilken är din favoritplats? Vet inte riktigt. Har många olika.

14. Vilken plats föredrar du minst? Platser där jag känner fara och osäkerhet. Ensamma, ödsliga platser. En tom kyrkogård nattetid och sådant.

15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Snor Annes mycket bra svar.Mitt uppriktiga och ärliga svar är att jag har absolut ingen aning och jag tror ingenting heller.

16. Vad skrämde dig om natten som barn? Mörker och SPÖKEN.

17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? När C sa att min stegräknare lagt av för att den fått nog och ville ha semester.

18. Hur stor är din säng? En king size, det borde motsvara 180 cm x 200 cm. Tycker att en säng mindre än denna numer är för liten för två pers. Gillar att ha gott om plats då jag sover.

19. Har du stationär eller bärbar dator? Både och. Har en stationär hemma och en på jobbet och sedan har jag också en bärbar hemma. Använder nästan bara min bärbara hemma.

20. Sover du med eller utan kläder på dig? T-shirt + Ikeas täcke MYSA i den svalaste modellen precis som Anne. Gillar också att ha det SVALT i sovrummet.

21. Hur många kuddar har du i sängen? Sover med en, sitter jag i sängen har jag totalt två bakom ryggen.

22. Vilka länder har du besökt? Massor, fler än vad jag kan räkna upp här. Finns en karta längt ner på min blogg som fakstiskt visar alla länder jag besökt. Scrolla längst ner för intresse. Enligt denna karta har jag tydligen besökt 12% av världens länder.

23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Birmingham Alabama, Stockholm, Göteborg, Ludvika, Kairo Egypten, Austin Texas, Managua Nicaragua.

25. Är du social? Ibland, ibland inte.

26. Vilken är din favoritglass? Jag har blivit en STOOOR glassälskare numer. Gillar nog allra helst Edy´s slow churned light.

27. Vilken är din favoritefterrätt? Allt där i princip varmt möter kallt.

28. Tycker du om kinamat? Ja om jag känner för det.

29. Tycker du om kaffe? Absolut!.

30. Vad dricker du till frukost? En stor svart kaffe och en stor te.

31. Sover du på någon särskild sida? Nix.

32. Kan du spela poker? Nej, totalt ointresserad att lära mig också.

33. Tycker du om att mysa/kela? Ja om jag är på rätt humör.

34. Är du en beroende människa? Ja.

35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja våran granne här som heter Alice, en äldre dam.

36. Vill du ha barn? Ja, tror det.

37. Kan du några andra språk än svenska? Englelska och spanska

38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej och hoppas att jag slipper.

39. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet!

40. Vad spenderar du helst pengar på? Upplevelser, resor, god mat.


41. Äger du dyrbara smycken? Ja tror det. Min vigselring var ganska dyr.

42. Vilka är dina favoritprogram på tv? Oj har nästan slutat kolla på tv, hinner inte numer.

43. Kan du rulla med tungan? Nej, har inte tungrullarrgenen.

44. Vem är den roligaste människan du känner? Känner många roliga människor som är roliga på olika sätt.

45. Sover du med gosedjur? Nej.

46. Vad har du för ringsignal? Någon Ace of base låt som hängt med av bara farten. Ingen storfavorit direkt.

47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Vet ej.

48. Hund eller katt? Hund är allergisk mot katter.

49. Flirtar du mycket? Nej, jag är rätt harmlös på den fronten.

50. Kan du byta olja på bilen? Nej.

51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej tack o lov.

52. Vilken var den senaste boken du läste? Fredrik Pulúns Näringslära.

53. Den bästa bok du läst? Det kan jag helt omöjligt peka ut och välja ut.

54. Prenumererar du på någon veckotidning? Ja, “Southern Living” och “Simple Life”.

55. Dansar du i bilen? Dansa i bilen, ähum hur skulle det gå till… Nej då, jag sitter still. Däremot lyssnar jag på musik. Högt ibland.

56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Sveriges radio på nätet.

57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Lite låtar jag vill ladda ner.

58. När var du i kyrkan senast? Sommaren 2006 på dop.

59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Mr. Ruehmling då jag gick på amerikansk skola i Managua, Nicaragua. Han var min historie lärare.

60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Ett par nätter.

Ha en trevlig torsdag allihop och bra jobbat om du orkat läsa hela listan ända hit.



10 comments:

Cecilia said...

Nu får jag ta och svara på den här listan jag med.Läste den hos Anne också.Ett bra sätt att lära känna någon bättre på :-)
Ha en fortsatt bra Torsdag.

Saltistjejen said...

Skoj!!!
En del kände jag till sedan tidigare listor men det är ändå roligt att ta del av andra bloggares listor. Alltid får man en ny pusselbit!
:-)
Kram!

Anne said...

Åh, jätterolig läsning! Så kul att lära känna dig ännu lite mer! Det här var riktigt kul läsning.
Edy's glass, det tror jag aldrig jag hört. Är det nåt lokalt märke?
Jag har också blivit en stor glassälskare, den amerikanska glassen är jättegod. Till skillnad från mycket annat sött som ju inte alls är gott eller ens lockande här.
Det där med ödsliga platser, det var bra skrivet. Jag skriver under på det, det kan skrämma mig också. En tom kyrkogård nattetid skulle jag heller inte besöka om jag så fick betalt.

Malin said...

Kul, får börja med att tacka för en mysig blogg m underbara bilder & reseberättelser bla. Kul att se din lista. Snodde den också fr Anne. Hur länge bodde du i Nicaragua ? Den kontakten som jag har m Nicaragua är att jag skeppar en del gods dit. Kul att lära känna andra kulturer. Åker snart till Mexico city, har du några roliga tips att ge ? Ha en skön torsdag.

Desiree said...

Cecilia, ja vore jättekul om du också körde denna lista. Då kanske vi hela gänget "stammbloggare" kör den. Alltid kul.

Saltis, jag håller med dig till fullo.

Anne, ja jag tyckte som sagt att det var en riktig trevlig och kul lista som du hittat hos Marianne. Du och jag har en hel del likheter. Vet inte om Edy´s är lokalt eller inte. Kanske det. Men visst är glassen helt ljuvlig här. Enda undantaget är nog mjukglass den är ofta för frostig eller rinning. Hittills har jag inte smakat någon mjukglass som är som den svenska här. Tårtor, kakor och godis är däremot ingen plätt att stå emot här för det är inte speciellt gott, smakar i princip inte mycket förutom sött.

Malin, tack så mycket :-)
Jo jag snodde listan från Anne. Du får gärna sno den också och svara på den. Skulle vara jättekul. Jag bodde i Nicaragua i fyra år faktiskt mellan 1987 och 1990 då jag var 14-18 år. Så jag gick högstadiet och nästan hela gymnasiet där. Tyvärr inga bra tips att ge dig angående Mexico. Jag var där så himla kort själv. Men ha en underbar resa vilket jag är säker du kommer att få. När åker du?

Sparkling said...

jag orkade läsa hela :) tycker det är intressanta att läsa såna.

Petchie75 said...

Jag ska också ta och göra den här listan - när jag äntligen har riktigt med bloggtid... sitter nu i sommarstugan och snor lite datortid från min pappas jobbdator.
Vet du vad, jag har, av någon konstig anledning, trott att du är mycket längre!! Konstigt hur man kan få sådana intryck från att läsa en blogg! Visste inte att du bott i Kairo - var du väldigt liten eller kommer du ihåg något?
Ha en jättefin helg och stor kram!

Malin said...

Åker till Cancun i slutet av mars. Flyger hem fr Mexico City två veckor senare. Skall bli otroligt skoj. Har gjort listan. :) Hoppas att du har haft en skön helg.

Marianne said...

Men Desirée! Inte visste jag att du har bott här!!! Men det måste du berätta mer om! När var det? Var du barn eller vuxen? Var bodde ni? Vad tyckte du bäst om? Vad tyckte du sämst om? Hahaha, du måste självklart inte svara på alla mina frågor, men lite hade varit roligt att veta!

Kul att läsa din lista! Då är vi lika långa då. Eller jag är en halv centimeter längre : )

Kramar!

Anna, Fair and True said...

Jag gillar också sådana här listor för man lär sig alltid något nytt! Och det är kul att fylla i dem. Jag har fyllt i den och trodde att jag hade lagt upp den men den måste vara kvar i utkastmappen.