Thursday, August 5, 2010

Inflyttade på Bellagio i Vegas

Utsikten från vårat rum på 26:e våningen ut över Vegas och öknen.

Det är minst lika underbart och lyxigt som jag förväntade mig att det skulle vara. Nog osar det lyx och klass på Bellagio. Här är incheckningsdisken mindre men betydligt mer stilfull och inte bara gigantisk som på MGM. Den där känslan av flygplansteminal som man fick på MGM finns inte här. Bellagio är som en enda stor italiensk lyxvilla.

Casion avdelningen upptar en stor del av även detta hotel.



Receptionen är färgglad och vacker.

Här finns självklart också de fina boutiquerna med märkes varor.


Vårat rum och badrum här på Bellagio.

Vi kom hit vid 11 på förmiddagen och fick faktiskt ett rum med en gång. Nog avslutar vi denna road trip ståndsmässigt och på topp. Vi bor på 26 våningen av 29 och har denna utsikt från vårat rum. Det är riktigt svårt att slita sig från denna utsikt. Vi satt på rummet och åt lunch och kollade bara på allt som hände här nere på poolområdet. Våran svit är riktigt stor och badrummet känns lyxigt med marmor. Vi har både dusch och badkar. Fast en kul grej vi upptäckte precis innan vi checkade ut från vårat rum på MGM var att det fanns en tv infälld i badrumsspegeln. Det var en ruta på själva spegeln som var mörkare och vi fattade inte vad det var första dagarna. Idag hittade C fjärkontrollen och upptäckte därmed att det var en tv. Sedan hade vi telefon på dass. Jag fattar dock inte vem man ska sitta och ringa eller behöva ringa medans man sitter där om man typ inte sugs fast i toan.


Våran toa på MGM där vi sista dagen upptäckte att det fanns en tv infälld i spegeln.

Vi låg nere vid poolområdet och njöt. Vattnet är riktigt svalkande. Det verkar som de kyler ner vattnet så att det ska bli svalt och gott då man tar sig ett dopp. Man känner verkligen att man ligger vid en lyxig oas här mitt i öknen. Borta i horizonten ser vi bergen och öken från vårat rum.


Här finns härliga fontäner vid vissa pooler att svalka sig i. Vattnet är till och med svalkande då de kyler det.

Här finns en botanisk trädgård som de skapat inomhus som är riktigt vacker. De har gjort diverse djur med blommor.

Här ligger jag och har semester!

Nu ska vi iväg och kolla in showen och äta en god middag. Vi ska ju kolla på ännu en Cirque de Solai show nämligen "O" ikväll.

2 comments:

Victoria said...

Ooooh, jag skulle vilja åka till Las Vegas bara för att se alla shower med Cirque du Soleil! Jag älskar dem! Jag hoppas att ni får en kanonavslutning av er roadtrip!
Många kramar och en trevlig helg!//Vic

Desiree said...

Victoria, ja jag känner själv att jag gärna vill se fler av deras shower. det är ju en fantastisk kvalité på dem. Jag undrar om de någonsin kommer till stockholm för då ska jag köpa biljetter.
Kram