Thursday, August 19, 2010

Sista natten i Cheese Cake Villas

Hela vårat hem står nu i kartonger. De packade hela dagen igår och kommer hit idag för att packa det allra sista samt lasta allt i en mindre lastbil som sedan åker till flyttfirmans transportlager. Där kommer sedan allt att lastas om i kontainern som sedan åker iväg till Charlston, North Carolina för att sedan åka med båt över atlanten. Vi kommer själva köra bilen till transportlagret eftersom vi först måste åka iväg till flygplatsen och hämta hyrbilen.

Nu har vi sovit allra sista natten i denna lägenhet. En i raden av alla lägenheter som vi bott i under våra år tillsammans jag och C. Men det har varit ett bra ställe att bo på. Det här hemmet gav oss några sista månader att verkligen få njuta av Alabama och det är jag så glad över. Jag lämnar denna tröskel med en öm klapp och leende.

C är lite rolig för han frågade var och en av de fyra flyttkillarna igår vad som var det märkligaste eller konstigaste de någonsin varit med om att packa. Ha ha jag kan säga att vi fick många skratt. Det var allt från intima sexleksaker som dök upp i folks byrålådor till designade hundkojor med AC och marmorgolv. Det finns alltså mycket märkliga ting folk packar med sig.

Flyttgubbarna beräknar bli klara är framåt eftermiddagen. Jag och C sticker nog ut en sväng under dagen medans de håller på att packa här. Sedan ska vi ju flytta till Kim och Mike med våra resväskor där det även ska hållas avskedskalas för oss denna kvällen. Förutom grannarna i vårat gammla grannskap så är även några av våra svenska vänner inbjudna. Det ska bli jättekul att träffa alla men sorgligt att säga hejdå. Avsked är alltid jobbiga fast man får väl se det postiva just i och med att de är jobbiga för det betyder ju att man varit fäst vid den och det man tar avsked från. Hellre en portion med sorg än att aldrig ha upplevt glädje om man säger så.

Nu säger jag hejdå till Cheese Cake Villas som det här lägenhetskomplexet heter eller egentligen heter det ju Chace Lake Villas men har man sagt fel en gång så fortsätter man alltid att säga fel.

Idag ösregnar det dock, inte bästa vädret för att packa och lasta men det får gå ändå. Det är ju rätt ovanligt med sådant ihållande regn men idag smattar det på här utanför.

7 comments:

Åsa i Memphis said...

LYCKA TILL! Jag är så glad att du låter så nöjd över att lämna er senaste hem... och att det är vemodigt är ju som sagt kansk elite skönt också? Då är det ju med glada minnen och vänner kvar som ni flyttar (hem!).

Jag hoppas att regnet slutar så sista helgen i Bama kan bli lite utomhus och så. ta hand om er och så hoppas jag att vi ses i Sthlm :) Jag borde komma hemåt för ett julbesök om inte annat...

Marianne said...

Härligt att ni har kommit så här långt! Haha, ja vilka grejor folk kan ha! Jag måste fråga flyttgubbarna jag också när det blir min tur.

När är det ni sätter er på planet hem? Blir det i morgon?

LYCKA TILL och HA DET JÄTTEBRA SISTA DAGEN/DAGARNA I ALABAMA!

Kramar!

Suzesan said...

Ha en bra resa hem Desirée. Res väl och tack för alla härliga inlägg från Alabama dit jag nog aldrig kommer. Känns nästan som om jag varit där. Du skriver så bra. Nu får du kasta dig på din svenska blogg.

Skönt att få ett fint avslut på ert boende där ni är nu.

För mig personligen är det märkligt att man får frakta vapen så där. Så som från ett land till ett annat.

Kram
/Susanne

Annika said...

Lycka till nu!
Bama gråter för att de saknar er, därav regnet.
Ha en superkväll!!!
Dunderkramar från mig!!

Linnéa said...

Hej Desiree.

Ha en riktigt fin kväll i kväll och en safe trip hem till Sverige. Tack för dina svan ang. Birmingham och AL. Vi börjar landa här nu men mycket är nytt och annorlunda.

Ha det toppen hemma nu, på nya äventyr!

Kram Linnéa och Casey

Desiree said...

Åsa, tack. Ja det är med många glada minnen vi flyttar hem. Jag ser fram emot att få träffa dig i Stockholm. Det skulle vara superskoj.
KRam!

Marianne, ha ha ja du får ta och fråga dina flyttgubbar samma sak. VI sättter oss på planet måndag morgon.
KRam!

Suzesan, tack. Ja visst är det konstigt att man får frakta vapen så där eller iallfall i ena riktiningen men inte i andra. Mysko. Ja nu ska jag ge mig i kast med nya bloggen snart. Tack vad du är gullig.
Kram!

Annika, tack. regnet avtog och det var inga problem att lasta.Festen var toppen!
Kram!

Linnea, tack. Jag önskar dig all lycka till och det kommer nog att bli bra men visst är det mycket som är väldigt annorluda speciellt om man kommer från Sverige. Det behövs tid att både lära sig och vänja sig men det finns otroligt mycket underbart här. Jag hoppas som sagt att allt blir bra för dig och din älskling och att ni båda blir lyckliga här.Du får gärna höra av dig om det är någon fråga eller fundering som dyker upp.
KRam!

12 said...

Плоттеры HP, Струйный плоттер HP Designjet

Гильотинный резак Ideal, Гильотинный резак для резки бумаги, Ручной гильотинный резак Ideal, Гильотинный резак со станиной

Степлеры, Степлер Multinak, Степлер RAPID электрический, Настольный степлер Rapid, Настольный степлер высокой мощности Rapid

Электрические степлеры, Педаль для степлера Rapid, Подставка под электрический степлер, Степлер Multinak

Биговальные машины биговщики, Биговальная машина Cyklos, Ручной биговщик CYKLOS